Gluta Prime

PRODUK PENCERAHAN YANG AMAT BERKESAN
(Produk ini kebanyakkan digunakan oleh artis-artis di Malaysia dan juga luar Negara untuk mendapatkan kulit yang cantik SELURUH BADAN) 
Kelulusan KKM
Mendapat kelulusan KKM
Pengesahan Halal
Ada pengesahan halal


Gulta Prime
RM 160 (60 Caps)semenanjung
RM 168 (60 Caps) Sabah/Srwk
Mengandungi :-
GSH (1000mg)
750mg L-glutathione, 150mg Alpha Lipoic Acid, 150mg Vit.C (Sodium Ascorbate)


Kini Lebih HEBAT - Gluta Prime dengan kandungan Gluta grade AAA
KULIT LEBIH CERAH SELURUH BADAN
Gluta telah diratkan sebagai produk pemutihan ke-3 terhebat diAsian.!!!!!!


Untuk hasil yang menakjubkan

- Gulta Prime diambil bersama dengan Vitamin C dan Glowz
(Glowz pagi dan Gluta Prime + vitamin c Malam)
atau
- Gulta prime + Vitamin C Sahaja 2 kali sehari
(pagi dan malam)

-Gunakan Gluta Gold Soap untuk bahagian luaran


KENAPA AMBIL GLUTATHIONE?
-    Glutathione sudah lama terkenal di kalangan artis dan selebriti antarabangsa dan juga di Malaysia
-    Juga dikenali dengan gelaran Master Antioxidant
-    Pengambilan Glutathione dengan cara berterusan akan membuat kulit semakin putih dan cerah.
-    Glutathione juga akan membuatkan anda kelihatan 5 hingga 10 tahun lebih muda dari usia sebenar
GLUTA PRIME bertindak dalam membantu :
• Memutihkan kulit
GULTA PRIME berperanan menukarkan pigmentasi gelap (eumelanine) kepada pigment yang lebih cerah (phaeomelanin). Glutathione yang terdapat pada GLUTA PRIME berperanan menukarkannya kulit gelap kepada kulit yang lebih cerah hari demi hari.

• Mencegah penuaan
GLUTA PRIME membantu pemecahan lemak oxidized dan dalam peroses karbohidrat. Kekurangan glutathione dalam badan menyebabkan sel akan cepat mati dan membuatkan sesetengah orang kelihatan lebih tua dari usia.


• Antioxidant/nyahtoksin
GLUTA PRIME berperanan sebagai anti-toksin yang menghalang radikal bebas didalam tubuh. Glutathione bertugas untuk memproses toksin di dalam badan agar dapat dikumuhkan dengan mudah dari badan.


Adakah Kaedah Pemutihan Kulit Ini Merbahaya ???
Tidak Kerana (baca info dibawah)

Gluta merupakan anti oksida yang utama kerana ia melindungi tubuh badan dari serangan penyakit & melawan radikal bebas. Paras Gluta dalam badan akan berkurangan disebabkan pendedahan kepada pencemaran, stress, minuman keras, merokok, factor pemakanan dsb.
NAC (N-Acethyl L-Cysteine) ditambah ke dalam untuk memaksimakan keberkesanan Gluta dan mengelakkan Gluta hilang begitu sahaja semasa penyerapan badan
.


Glutathione dalam BADAN membantu :-
* Kesulitan hamil & menambah bilangan sperma (untuk lelaki)
* Gejala kanser, HIV, fibroid, alzhemeir, Parkinson, thyroid
* merawat gejala berkaitan paru2 seperti lelah, radang paru2 & emphysema (udara  

   berlebihan dalam paru-paru)
* masalah hati (menyahtoksin nikotin, alkohol)
* keletihan melampau, katarak & masalah mata, diabetes, darah tinggi
* melindungi jantung & merawat kolestrol
* melambatkan penuaan, meningkai system imun, merawat rambut gugur dll


Keberkesanan pada KULIT :-
* Mengecilkan pori-pori & menjadikan kulit lembut, segar & berseri
* Menghindari pigmen serta mengawal & mencegah kesan jerawat
* Jawapan kepada kedutan awal
* Menghasilkan & membaiki DNA
* Membasmi nikotin dalam badan (bagus untuk perokok)
Tiada gejala negatif terdapat pada gluthathion kecuali……pencerahan kulit secara keseluruhan…

Bagaimana makanan sampingan untuk mencerahkan kulit ini berfungsi?
*Bintik-bintik gelap pada kulit yang berpunca dari gigitan serangga, kecederaan, bekas kudis dan sebagainya mempengaruhi keadaaan kulit kita. Semakin gelap kulit kita, gelap lagi pigmentasi kulit.


*Sebab lain perubahan warna kulit ialah hormone; melasma, jerawat, tanda-tanda penuaan, bintik-bintik. Faktor ini mengeluarkan lebih byk pigmen melanosit. Bagi yang selalu terdedah dengan matahari, anda perlu sedar yang matahari akan memburukkan lagi keadaan kulit anda.


*Proses pencerahan kulit dipengaruhi oleh pigmen melanin. Melanin dihasilkan oleh sel melanosit yang dikendalikan oleh enzim, tirosinase, yang mana menentukan warna kulit kita, mata dan rambut. Jika kurangnya aktiviti tirosinase, pigmentasi terjadi. Kawasan yang gelap pada badan menunjukkan banyak melanin di kawasan tersebut seperti lutut, siku, armpit.




*Melanin datang dalam dua jenis; iaitu Pheomelanin (kuning ke warna kemerahan) dan Eumelanin (coklat). Bahan aktif pemutihan kulit didalam Glowz dan Gluta Prime memainkan peranan penting dan untuk melambatkan pengeluaran melanin serta mencegah kulit dari menjadi lebih gelap.

Kalau begitu, Kulit boleh jadi putih melepak ?

Ya, memang boleh
tapi BUKAN dengan usaha 1 malam sahaja! Ia semua bergantung pada kulit anda menerima perubahan tersebut. Apa yang penting ialah usaha dan berikan masa 1-4minggu untuk melihat keberkesanannya. Jika anda mempunyai tona kulit yang benar-benar gelap, sudah tentu anda perlu memberi masa yang lebih banyak kepada kulit anda.

Namun Kesan secara keseluruhan bergantung kepada metabolisma badan individu kebiasaannya:-

- Light-medium brown skin: 1-3 bulan
- Dark brown skin: 3-6 bulan
- Very dark skin: 6-12 months
- Black skin: 18 months minimum and above

Rujukan :-

1) So talking about glutathione side effects is not something to be worried . Glutathione side effects only promote lighter skin. Other than that, the direct effects include boost in energy levels, having a healthier body and proecting one's self from possible serious illnesses http://mybeautyguides.com/l-glutathione-si...cts/he%20future.


2) L-Glutathione side effects may come as a surprise for you. Glutathione is a known antioxidant naturally present in the body in small amounts. On-going research shows that a person taking an antioxidant supplement like a L glutathione product have higher chances of not being afflicted with conditions related to heart, liver, kidney and other major organs in the body. Furthermore, L glutathione antioxidant supplement in people with cancer showed improved signs of recovery.  
http://mybeautyguides.com/l-glutathione-side-effects/
 

3) Glutathione helps detoxify many foreign compounds and carcinogens in the body. In addition, glutathione is also said to be the primary shield of the skin, lens, cornea, retina, liver, kidneys, lungs, intestines, epithelia and other organs. It is also used to treat infertility, cancer, cataracts and human immunodeficiency virus (HIV).

4) According to WebMD.com, glutathione helps the liver remove harmful chemicals such as drugs and pollutants. Without glutathione, other important antioxidants such as vitamins C and E cannot do their job adequately to protect the body against diseases.